دوربین مداربستهسیستم اعلام سرقتسیستم‌های امنیتی و حفاظتی

دزدگیر بهتر است یا دوربین مداربسته

دزدگیر بهتر است یا دوربین مداربسته

امروزه حفظ امنیت به یکی از دغدغه های مهم افراد تبدیل شده است، طوری که افراد زیادی به استفاده از سیستم های نظارتی و حفاظتی روی آورده اند. همان طور که می دانید دوربین مداربسته یک ابزار نظارتی می باشد، اما بعضی از مواقع از آن به عنوان دزدگیر استفاده می شود.

دزدگیر بهتر است یا دوربین مداربسته

دوربین مداربسته یک ابزار نظارتی است و به تنهایی نمی تواند از وقایعی مانند سرقت جلوگیری کند. چرا که فرد مزاحم یا سارق در صورتی که از وجود دوربین مداربسته در محیط مورد نظر مطلع شود، با پوشاندن صورت خود به راحتی می تواند به اهداف خود دست یابد. از این رو اگر می خواهید امنیت محل زندگی و یا محل کار خود را به صورت کامل تامین کنید، بهتر است هم از دوربین مداربسته و هم از دزدگیر اماکن استفاده نمایید.

استفاده از دوربین مداربسته یا دزدگیر به صورت تکی دارای نقاط ضعف می با شد. اما استفاده ترکیبی نیز نیازمند هزینه بیشتری است. اما اگر خواستیم به صورت تکی از دزدگیر یا دوربین مداربسته استفاده کنیم، دزدگیر بهتر است یا دوربین مداربسته؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

برای این که راحت تر به سوال “دزدگیر بهتر است یا دوربین مداربسته” پاسخ دهیم، بایستی با این دو ابزار آشنا شویم.

در واقع اگر محیط کار یا خانه خود را به سیستم های حفاظتی مجهز کنید، دیگر نگران امنیت آن ها نخواهید بود و می توانید با خاطری آسوده در خارج از محل کار یا خانه خود وقت بگذرانید و نگرانی و دغدغه ای در این مورد نداشته باشید. یکی از دستگاه های حفاظتی مناسب و کارآمد که می تواند از وقایعی مانند سرقت جلوگیری کند، دزدگیر اماکن می باشد.

دزدگیر اماکن چیست؟

خرید دزدگیر اماکن

دزدگیرها به طور کلی از یک مدار باز و یک بسته، مدار شارژ باتری، مدار آژیر و سنسورهای مختلف و هشدار دهنده بهره می برند. یکی از اجزای مهم و اصلی دزدگیر اماکن، دستگاه مرکزی است که سیگنال ها را از طریق سنسورهای حرکتی دریافت می کند و فرمان را به هشدار دهنده ها می فرستد. لوازم جانبی متعددی نیز در سیستم دزدگیر اماکن وجود دارد که یکی از مهم ترین آن ها تلفن کننده می باشد. امروزه تلفن کننده با دزدگیر اد

غام شده و به صورت پنل روی دزگیر تعبیه شده است. البته در ابتدای تولید دزدگیر اماکن این ابزار به صورت جداگانه و به عنوان مکمل ارائه می شد.

دزدگیرهای اماکن دارای قابلیت های دیگری بر پایه تماس هستند که از مهم ترین آن ها می توان به پیامک قطع برق شهری، تمام شدن شارژ باتری سنسورهای بی سیم و سایر موارد مشابه اشاره نمود. یکی دیگر از لوام جانبی که صحت کارکرد آن بسیار حائز اهمیت است، باتری می باشد.

در گذشته برای از کار انداختن سیستم های دزدگیر از روش قطع کردن برق استفاده می شد، اما امروزه با تعبیه باتری در داخل دستگاه برای زمان هایی که برق شهری قطع می شود، این مشکل حل شده است و دزدگیرها در زمان قطعی برق نیز می توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

سنسورهای متعددی نیز روی دزدگیرهای اماکن نصب شده که سنسور تشخیص حرکت مهم ترین آن ها می باشد. سنسور تشخیص دود، لرزش، سنسور مگنتی و … از سایر سنسورهای استفاده شده روی دزدگیرهای اماکن هستند. این سنسورها در دو نوع بی سیم و با سیم به فروش می رسند که می توانند برای ارائه عملکرد بهتر و کاهش حداکثری خطا به سیستم های دزدگیر کمک کنند.

هم چنین بخوانید: راهنمای خرید دزدگیر اماکن 

تا این جا تا حدودی با دزدگیر و تجهیزات آن آشنا شدیم، اکنون نوبت سیستم امنیتی دوربین مداربسته می باشد.

 دوربین های مداربسته

 دوربین های مداربسته

دوربین های مداربسته یکی از مهم ترین و پرکاربردترین سیستم های امنیتی هستند که استفاده از آن ها روز به روز در حال افزایش است.

دوربین های مداربسته ای که امروزه در بازار تجهیزات امنیتی به فروش می رسند به دو دسته آنالوگ و تحت شبکه تقسیم می شوند. دوربین های آنالوگ سیستم های قدیمی تری هستند که بر مبنای فناوری آنالوگ کار می کنند. فیش هایی که به منظور برقراری ارتباط در سیستم های مداربسته آنالوگ مورد استفاده قرار می گیرند، بسیار شبیه فیش های آنتن های قدیمی هستند.

البته شکل توسعه یافته این دوربین ها با نام های CVI و Turbo HD به بازار ارائه شده اند. کیفیت پایین تصاویر مشکل عمده دوربین های آنالوگ بود که با گذشت زمان و استفاده از تکنولوژی ها مختلف این مشکل تا حدودی برطرف شده است، البته باز هم کیفیت تصاویر آنالوگ از کیفیت تصاویر دوربین های تحت شبکه یا IP پایین تر می باشد.

هم چنین بخوانید: راهنمای خرید دوربین مداربسته 

محدودیت دوربین مدار بسته

دوربین های مداربسته سال هاست که در همه جای دنیا مورد استفاده قرار می گیرند و می توانند به عنوان عامل بسیار موثر به کاهش جرم و سرقت و افزایش امنیت محیط به انسان کمک کنند. اما مشکلی که وجود دارد این است که دوربین های مداربسته نمی توانند به صورت پیشگیرانه عمل کنند و سارقان می توانند از طریق پوشاندن چهره خود و یا آسیب زدن به دوربین و از کار انداختن آن به هدف خود برسند.

البته این موضوع را نیز در نظر بگیرید که دوربین های مداربسته نیز مانند سایر تکنولوژی ها روز به روز در حال پیشرفت هستند و به گونه ای طراحی می شوند که از قابلیت هشدار بهره می برند و هم چنین قابلیت تشخیص حرکت دارند. اگر همه این قابلیت ها در یک دوربین مداربسته وجود داشته باشد، امکان دارد که دوربین دچار خطا شود، به این معنی که با حرکت هر موجودی  سنسور هشدار دوربین فعال شود. این در حالی است که سنسورهای استفاده شده در دزدگیرها دارای حساسیت بالایی هستند و حرکت موجود کوچک تر از انسان در محیط موجب فعال شدن آژیر آن ها نمی شود.

محدودیت دزدگیر اماکن

محدودیتی که در مورد دزدگیرهای اماکن وجود دارد این است که در صورت وقوع سرقت، دزدگیر نمی تواند هیچ تصویری از سارقان و سرقت برای شما ثبت و ضبط کند.

دزدگیر بهتر است یا دوربین مداربسته 

دزدگیر و دوربین مداربسته

به منظور برقراری امنیت کامل ساختمان یا محل کار خود بهتر است از دوربین مداربسته و دزدگیر اماکن به صورت ترکیبی استفاده کنید، در این حالت می توانید بهترین بازدهی و نتیجه را داشته باشید. چون با وجود دوربین مدارسته اگر سرقتی اتفاق بیفتد و فرد سارق فرار کند، می توانید با چک کردن تصاویر دوربین مداربسته فرد مورد نظر را پیدا کنید. هم چنین اگر دزدگیر شما دچار خطا شود و هشدار اشتباهی را برای شما بفرستد، می توانید با چک کردن تصاویر دوربین مداربسته از عملکلرد دزدگیر خود اطلاع پیدا کنید.

با توجه به مقاله “دزدگیر بهتر است یا دوربین مداربسته” چنان چه تمایل دارید یکی از این محصولات را خریداری نمایید یا هر دو را به صورت ترکیبی استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم از بخش سیستم های اعلان سرقت و دوربین های مداربسته شرکت دوبرکا دیدن نمایید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا