لپ تاپ و کامپیوترقطعات و تجهیزات جانبی

براکت هارد کدی چیست و چه کاربردی دارد ؟

براکت هارد کدی چیست و چه کاربردی دارد ؟

براکت هارد کدی یا همان براکت هارد SSD از قطعات رایجی است که بین کاربران لپ تاپ و هم چنین بعضی از کاربران سرور به وفور استفاده می شود.

با ما همراه باشید تا با براکت هارد SSD بیشتر آشنا شوید.

براکت هارد کدی چیست؟

در ابتدای ورود هاردهای اس اس دی به بازار این هارد ها با استقبال زیادی روبرو نشدند در واقع تعداد انگشت شماری از قابلیت های این هارد با خبر بودند. اما به مرور زمان این هارد ها به صورت چشمگیری جای خود را در بین کاربران و صاحبان مشاغل باز کردند. اگر چه هارد های SSD از نظر قیمت بسیار گران تر از هارد های مکانیکی هستند اما این هارد ها از نظر سرعت پرچمدار هستند و از هارد های مکانیکی پیشی گرفته اند. لپ تاپ هایی که امروزه تولید می شوند به صورت اکثریت از هارد های SSD استفاده می کنند اما لپ تاپ های قدیمی تر همچنان هارد های مکانیکی را مورد استفاده قرار می دهند. در اینجاست که ما به وجود براکت هارد SSD به عنوان حل کننده این مشکل پی می بریم. اگر بخواهیم از براکت هارد استفاده کنیم باید تغییراتی را در کانفیگ سخت افزاری سیستم خود ایجاد نماییم تا بتوانیم از سرعت بیشتر و عملکرد بهینه تر دستگاه برخوردار شویم. استفاده از براکت هارد کدی SSD مستلزم بیرون آوردن دی وی دی رایتر لپ تاپ می باشد. با این کار دی وی دی رایتر جای خود را به براکت هارد می دهد و ما می توانیم از آن به عنوان هارد SSD استفاده کنیم.

بیشتر بخوانبد : کدی هارد چیست

این عمل 2 اتفاق مهم در پی دارد :

اول : با انجام این عمل و با بهره گیری از براکت هارد کدی ما می توانیم از هارد SSD به عنوان هارد اصلی و راه انداز سیستم عامل و سایر نرم افزارهای خود استفاده نماییم. بدیهی است که سرعت راه اندازی سیستم به طرز چشمگیری افزایش می یابد. سرعت تبادل داده ها و اطلاعات نیز با هارد سیستم بسیار بالا می رود . به گیمر های حرفه ای که بازی های سنگین روی سیستم نصب می کنند و یا کسانی که اهل رندر گرفتن هستند ، این پیشنهاد بسیار خوبی است که نباید از دست بدهند.

دوم : دومین اتفاقی که می افتد این است که براکت هارد SSD امکان استفاده از هارد مکانیکی را به عنوان منبع ذخیره سازی بزرگ و ارزان قیمت برای ما فراهم می کند.این هارد ها قدرت بسیار بالایی در ذخیره سازی اطلاعات حجیم دارند.

راه های استفاده از براکت هارد کدی

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، بهره گیری از براکت هارد SSD نیازمند تغییراتی در کانفیگ سخت افزاری سیستم می باشد. اگر سرعت برای شما اهمیت زیادی دارد می توانید این تغییر کانفیگ را انجام دهید اما اگر شما از آن دسته کاربرانی هستید که به صورت مداوم به خارج و وارد کردن اطلاعات به وسیله ی دی وی دی رایتر مشغولید، این تغییرات در کانفیگ پیشنهاد مناسبی نیست و ما پیشنهاد می کنیم که از هارد های SSD با حجم بالاتر استفاده نمایید. در این صورت هم باید هزینه های زیادی متحمل شوید. اگر می خواهید کانفیگ لپ تاپ خود را حفظ نمایید می توانید از براکت هارد کدی 2.5 اینچی استفاده نمایید و سایر اطلاعات را در یک هارد اکسترنال ذخیره کنید.

هارد اکسترنال با قیمت مقرون به صرفه ای که دارد می تواند فضای ذخیره سازی بیشتری را در اختیار کاربر قرار دهد و کاربر به آسانی می تواند اطلاعات را به آسانی به سایر سیستم ها انتقال دهد اما سرعت این هارد ها به نسبت هارد های داخلی کم است. انعطاف پذیری بالای این هاردها نیز نکته ی قابل توجهی است.

یک راه دیگری که برای استفاده از براکت هارد کدی وجود دارد این است که به جای استفاده از دی وی دی درایو اینترنال از نوع اکسترنال آن استفاده کنید. این راهکار هم راهکار خوبی است و هم نیست!!

چرا ؟ خوب است چون معمولا دی وی دی درایو ها در لپ تاپ ها مورد استفاده قرار نمی گیرند . چرا بد است ؟ چون دی وی درایو های خارجی در انتقال اطلاعات حجیم بسیار ضعیف عمل می کنند و در هنگام انتقال هیچ گونه تکانی نباید به آن ها وارد شود.

خلاصه :

راه های استفاده از براکت هارد کدی SSD :

راه های استفاده از براکت هارد به شکل خلاصه می تواند به ترتیب زیر باشد :

بیرون آوردن دی وی دی رایتر و نصب براکت به جای آن بهره گیری از یک هارد SSD با حجم و هزینه زیاد و حفظ دی وی دی رایتر استفاده از هارد SSD به جای هارد مکانیکی و استفاده از یک هارد خارجی هر کدام از این روش ها دارای مزایا و معایبی می باشند.

اما ما همچنان استفاده از یک هارد SSD با حجم و هزینه بالا را پیشنهاد می کنیم. چون انتقال اطلاعات با حجم کم نیز با سرعت پایین چندان خوشایند نیست. جهت اخذ راهنمایی برای خرید سرور و قطعات سرور با ما تماس بگیرید. فروشگاه دوبرکا رائه کننده انواع سرورهای اچ پی و تجهیزات شبکه می باشد که می توانید محصول مورد نظر خود را از این فروشگاه بصورت آنلاین سفارش دهید.

قیمت سرور HP

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا